Sayfa: [1]
Gönderen Konu: Dengeli Beslenme  (Okunma Sayısı 1119 Defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi Konuyu İncelemekte.
_dark_
Yönetici.
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 1406



Üyelik Bilgileri
« : 22 Nisan 2013, 08:06:08 »

Tüm yiyecek ve içecekler hiçbir şekilde vücudumuz için gerekli bütün maddeleri içermemektedir Bu nedenle yiyecekleri gruplandırmak ve ona göre hareket etmek gerekir Yiyecek ve içecekler şu gruplardan oluşmaktadır: Et, süt, e kmek ve tahıl, meyve ve sebze, şeker ve yağ grubu Bu saydığımız tüm gruplar, insan organizması için gerekli olup, bunların dengeli olarak alınması çok önemlidir Bu yiyeceklerden herhangi birinin daha çok veya daha az alınması, ilerde sağlık ve estetik sorununa sebebiyet vermektedir

Birçok diyet programına göre, gelişi güzel yapılan kilo verme gayretleri neticesinde genellikle istenen sonuç alınamamaktadır Söz konusu diyet programlarından sonra vücut açlık hissini devamlı hissettiğinden, kendi koruma mekanizmalarını harekete geçirerek, eski kilonun da üzerinde bir kiloya kadar kendini ayarlamakta ve diyet sonunda süratle o noktaya doğru kiloyu yönlendirmektedir


Bu sebepten, vücudun koruma mekanizmasını harekete geçiren ve vücudu devamlı aç bırakarak, metabolizmayı yavaşlatan ve yağ yakma sürecini pasif hale getiren beslenme programlarından kaçınmak gerekir


Burada doğru olan uygulama vücudun bütün fonksiyonlarının normal çalışabilmesini sağlayıp, metabolizmayı koruyan ve yağların azaltılarak, kas hacmini arttıran yeni bir yaşam tarzına yönelmektir


Beslenmemizde, temel gıdaları hiç ihmal etmememiz gerekmektedir Bu konuda önemli olan yağ alımını yeterli ölçüde sınırlamaktır Bugün dünyanın tüm gelişmiş ülkelerinde insanlar, günlük kalorilerinin %40-90”ını yağlardan almakta ve bu nedenle şişmanlık denilen sorunu yaşamaktadırlar


Bu durumu dikkate alırsak, yağ alımınızı günlük kalori ihtiyacınızın %20-30”u civarında sınırlayarak, hiçbir sağlık sorunu olmadan kilo verme çabalarında sağlam adımlar atmış olursunuz


Örneğin günlük yiyeceklerimiz içinde önemli bir yer tutan ve kilo aldırıcı hiçbir etkisi olmayan salatanın içine ilave edilen soslar, onu tam bir kilo aldırıcı yiyecek haline getirmektedir


Bunun dışında akşamları içilen bir bardak içkinin yanında alınan yağlı kuruyemişler ortalama %75 yağ içerdiklerinden zayıflama diyetlerinin baş düşmanı olabilmektedirler Örneğin bir avuç fıstık ortalama 400 kalori vermektedir Halbuki kuruyemiş alırken yapılacak ufak bir ayarlama bu fazla kalori alma konusunu tamamen ortadan kaldıracaktır Bunun yerine alınacak 3 adet kestanenin yağ oranı ise yağ oranı 1 gramdan az olup, kalorisi de yalnızca 66”dır


Yine yeme alışkanlıklarımızdan olan pastadan vazgeçemiyorsanız, çikolatalı ve kremalı pasta yerine meyveli tart yiyerek bu damak tadınızı sağlayıp daha bilinçli hareket ederek yağların kalorisinden kurtulmuş olursunuz


Şimdi sıra şekere gelmektedir Bu da son derece dikkat edilmesi gereken bir maddedir Günlük yiyeceklerimizde şeker ve benzeri gıdaları düşük oranda tutmak, kilo kontrol ve zayıflamada en önemli hususlar arasındadır Fakat burada unutulmaması gereken nokta şudur; aynı miktarda alınan yağ, söz konusu şekerin iki mislinden daha fazla kalori vermektedir


Burada çok önemli unsurlardan bir diğeri de lifli gıdalardır Beslenmenizde lifli gıdalara önemli bir yer ayırırsanız sayılamayacak kadar çok fayda sağlamış olursunuz Örneğin lifli gıdalar sizi birçok barsak hastalığından koruduğu gibi, kan şekerinin ve kolesterolünün de düşmesini sağlayarak önemli bir sağlık avantajı kazandırmaktadır Ayrıca, lifli gıdaların çoğu sindirilirken verdikleri enerjiden daha fazlasını harcatmaktadır


Dikkat çekici olan bir konu da ekmek hakkındaki yanlış inanıştır Ekmek önemli bir tahıl grubu yiyeceği olup, sanıldığı gibi, yenmesinin kilo aldırma açısından bir riski yoktur Yapılan diyetlerde, birçok kişi, ekmek yerine peyniri tercih etmektedir Halbuki aynı miktardaki peynir, ekmeğe göre 5 kat daha fazla kilo aldırmaktadır Ancak ekmek alımının da ölçülü, dengeli, kepekli ve koyu renk olması daha uygundur


Pirinç, makarna, tahıllar, taneli yiyecekler, sebze ve meyvelerden oluşan ve hayvani yağları azaltılmış yiyeceklerden oluşturulan menü, yeterli kalori alımıyla uygulandığında ve yeterli ölçüde sıvı ile (En az iki litre) takviye edildiğinde, dengeli beslenme ve ideal bir yaşam tarzı için en önemli mesafeyi katetmiş ve bu noktadan itibaren fazla kilolarınızın atılması ve sağlıklı yaşam yolunda emin adımlar atmış olursunuz


Yeme konusunda çok önemli bir diğer husus da yenen öğünlerin yeterince uygun miktarda olması ve vücuda açlık sinyalleri verdirilmemesidir Aynı zamanda günlük öğün miktarı da en az 4-6 kez olmalıdır.
Logged

Kadın Temsilcisi
KadıncaForum
*****

Offline

Mesajlar: 27202

View Profile
Re: Dengeli Beslenme
« Posted on: 06 Aralık 2019, 15:13:52 »

 
      uyari
Merhaba Ziyaretçi, Öncelikle Sitemize Hosgeldin. Ben KadıncaForum Botu Olarak Siteden Yararlanabilmeniz İçin, Üye Olmanızı Öneririm. Unutmayınız! Bu Site Sadece, Biz Kadınlara Özeldir.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Dengeli Beslenme oyunlari, Dengeli Beslenme programi, Dengeli Beslenme oyunu indir, Dengeli Beslenme program yükle, Dengeli Beslenme download, Dengeli Beslenme istenmeyen tüyler, Dengeli Beslenme resimleri, Dengeli Beslenme haber, Dengeli Beslenme yükle, Dengeli Beslenme lazer epilasyon, Dengeli Beslenme msn eklentisi, sarki sözleri
Sayfa: [1]
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Benzer Konular
Konu Başlığı Başlatan Yanıtlar Görüntü Son Mesaj
Dengeli Bir Beslenme ( Sağlıklı Beslenme ) Planı Hazırlamak Yeni
Beslenme
AnqeL_qiRL 0 1761 Son Mesaj 06 Mayıs 2010, 17:23:31
Gönderen : AnqeL_qiRL
Mehmet Öz Dengeli Beslenme Önerileri Yeni
Diyet
kezban62 0 1620 Son Mesaj 01 Kasım 2011, 20:05:21
Gönderen : kezban62
Dengeli Beslenme Ve Kilo Verme Yeni
Diyet
kezban62 0 1486 Son Mesaj 01 Kasım 2011, 20:12:16
Gönderen : kezban62
Dengeli Beslenme Kuralları Yeni
Diyet
kezban62 0 4702 Son Mesaj 01 Kasım 2011, 20:12:45
Gönderen : kezban62
Yaşlılarda Dengeli Beslenme Yeni
Diyet
kezban62 0 1455 Son Mesaj 01 Kasım 2011, 20:13:04
Gönderen : kezban62