Sayfa: [1]
Gönderen Konu: Interval Antrenmanıyla Çalışmanıza Renk Katın  (Okunma Sayısı 1114 Defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi Konuyu İncelemekte.
kezban62
Moderatör
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 11426



Üyelik Bilgileri WWW
« : 22 Mart 2011, 17:06:51 »

Jonny Bowden, Beslenme Uzmanı




Daha yoğun bir egzersiz için bir sonraki adımı atmaya, biraz daha fazla kalori yakmaya ve bayat bir rutine biraz yenilik katmaya hazırsanız, interval antrenmanı aradığınız şey olabilir. Ardındaki mantık oldukça basittir: Sıkıcı ve sıradan bir aerobik çalışmasını alın ve bunu zorlu ama kısa süreli –ki buna interval deniyor- yoğun bir egzersizle renklendirin. Daha sonra da bir “telafi periyoduyla” eski çalışmaya dönüp yeniden başlayın. Bu basit şablon, başlangıç seviyesindeki kişiden profesyonel atlete kadar farklı fitness seviyelerine göre değiştirilebilir. Temelleri basit olsa da, uygulamanın zor ya da kolay olması sizin elinizde.



Egzersiz fizyologları, ne kadar oksijenin kullanıldığını kalp atış hızından tahmin eden basit bir ölçü olan “V02 maks”tan bahsederler. Fazla karışık. Biz, 1’in neredeyse yatakta uzanmak kadar basit, 10’un da uzun süre devam edilmesi zor, sarfedebileceğiniz en fazla efor olduğunu varsayarak 1-10 arası basit bir ölçme tablosu kullanalım.



Şimdi varsaymaya devam ederek yeni bir fitness programına başladığınızı ve seri bir şekilde 20 dakikalık yürüyüşler yaptığınızı düşünelim. Diyelim ki bu seri yürüyüş, 1-10’luk ölçme tablosunda 3’e denk gelsin. Çok güzel. Size uygun temel bir interval antremanı şöyle olacaktır: 3’te bir süre yürüyeceksiniz, 4,5 ya da 5’te kısa süreli olarak hızınızı arttıracaksınız ve daha sonra da 3’e geri döneceksiniz. Hazır olduğunuzda tekrarlayacaksınız.



“Program Design for Personal Trainers” adlı kitabında Douglas Brooks, buna “spontane” interval, ya da “hız oyunu” adını takmış. Gaz pedalına ne zaman ve ne kadar basacağınıza bir tür içgüdüyle karar verirken aslında eğleniyorsunuz. Bu, başlamak için harika bir yol ve gaz pedalına istediğiniz sıklıkta ve sertlikte basabilirsiniz. İntervalle telafi periyodu arasındaki tavsiye edilen oran 1:3’tür. Yani 20 saniye gaz verirseniz, bir dakika boyunca da bunu telafi edecek yavaş modaa çalışmanız gerekir. Tabii en başta sadece bir iki interval yaparak başlayabilirsiniz. Ondan sonra da istediğiniz kadar yaparsınız.
« Son Düzenleme: 16 Eylül 2011, 21:59:58 Gönderen : SagittariuS » Logged

Kadın Temsilcisi
KadıncaForum
*****

Offline

Mesajlar: 27194

View Profile
Re: Interval Antrenmanıyla Çalışmanıza Renk Katın
« Posted on: 25 Eylül 2018, 04:03:35 »

 
      uyari
Merhaba Ziyaretçi, Öncelikle Sitemize Hosgeldin. Ben KadıncaForum Botu Olarak Siteden Yararlanabilmeniz İçin, Üye Olmanızı Öneririm. Unutmayınız! Bu Site Sadece, Biz Kadınlara Özeldir.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Interval Antrenmanıyla Çalışmanıza Renk Katın oyunlari, Interval Antrenmanıyla Çalışmanıza Renk Katın programi, Interval Antrenmanıyla Çalışmanıza Renk Katın oyunu indir, Interval Antrenmanıyla Çalışmanıza Renk Katın program yükle, Interval Antrenmanıyla Çalışmanıza Renk Katın download, Interval Antrenmanıyla Çalışmanıza Renk Katın istenmeyen tüyler, Interval Antrenmanıyla Çalışmanıza Renk Katın resimleri, Interval Antrenmanıyla Çalışmanıza Renk Katın haber, Interval Antrenmanıyla Çalışmanıza Renk Katın yükle, Interval Antrenmanıyla Çalışmanıza Renk Katın lazer epilasyon, Interval Antrenmanıyla Çalışmanıza Renk Katın msn eklentisi, sarki sözleri
Sayfa: [1]
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Benzer Konular
Konu Başlığı Başlatan Yanıtlar Görüntü Son Mesaj
Renk Yeni
R - S - Ş
melek_03 0 1060 Son Mesaj 22 Mayıs 2010, 18:31:43
Gönderen : melek_03
Renk Renk Bileklikler Yeni
Kadınca
Mavi_Kiyamet 0 1289 Son Mesaj 01 Haziran 2010, 02:30:44
Gönderen : Mavi_Kiyamet
Renk Renk Bileklikler Yeni
Takı Ve Takı Tasarımı
_dark_ 0 1096 Son Mesaj 08 Nisan 2011, 11:31:52
Gönderen : _dark_
Monoton Ilişkinize Eğlence Katın! Yeni
Kadınca
Mavi_Kiyamet 0 809 Son Mesaj 06 Aralık 2011, 13:46:50
Gönderen : Mavi_Kiyamet
Yatak Odası Dekorunuza Ruh Katın Yeni
Ev Dekorasyonu
kezban62 0 1271 Son Mesaj 04 Ocak 2012, 22:16:58
Gönderen : kezban62