Sayfa: [1] 2 3
Gönderen Konu: Spordan Keyif Almanın 23 Yolu  (Okunma Sayısı 7740 Defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi Konuyu İncelemekte.
-LoSS AnGeL-
Kraliçe
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 729



Üyelik Bilgileri
« : 08 Mayıs 2010, 10:12:18 »

1. HEDEF KOYUN

Spor eğitmenleri ve spor psikologları “gerçekten düzenli spor yapmak istiyorsanız hedeflerinizi belirleyin ve bunlardan şaşmayın” diyor. Hatta bunu yazılı hale getirmenizi öneriyorlar. Böylece motivasyonunuzu da arttırmış olacaksınız. Sağlıklı olmak, güç kazanmak, stresle başa çıkmak, eski dar pantolonunuza yeniden girebilmek… Hangisi olursa olsun ‘mantra’ gibi kendinize sürekli tekrar edeceğiniz hedeflerinizden asla vazgeçmeyin.



2. UZAĞA GİTMEYİN

Yarım saatlik bir ders için şehrin öbür ucundaki spor merkezine gitmeye çalışmak hiç de akıllıca bir şey değil. İşi zorlaştırmamalı, evinize en yakın spor merkezine gitmeli, spor çantanızı her zaman hazır tutmalısınız. Arabada veya ofiste bulunduracağınız çanta sayesinde iş çıkışında direkt spor yapmaya gidebilirsiniz. Unutmayın sadece disiplinli olanlar bu işte başarılı olabilir!



3. STRESİ ORTADAN KALDIRIN

“İşim inanılmaz yoğun”, “çocuklardan vaktim kalmıyor” gibi bahanelerin ardına sığınarak spor derslerini asmayın! ‘Vaktim yok’ diye bir şey olamaz. Haftalık düşünüp, iyi bir plan yapar ve buna sadık kalırsanız sorununuz kalmaz. Örneğin salı akşamı programınızda, saat 20.00’de yoga dersi gözüküyorsa, başka bir şey yapmayı aklınıza bile getirmemelisiniz!



4. HER ŞEY BİR TATİLLE BAŞLAYABİLİR

Son yıllarda deyim yerindeyse moda olan spor kampları, sizi spora teşvik etmekte çok başarılı olacak. Bu bir yoga kampı ya da teknede tatil yaparak devam edebileceğiniz bir yelken kursu olabilir. Ülkemizde özellikle yaz aylarında bu tür spor kampları son yıllarda çok revaçta.



5. KAFA DENGİ ARKADAŞ EDİNİN

İster yüzme ister kürek çekme olsun, spor yaparken kafanıza uygun bir de arkadaş buldunuz mu hem eğlenir hem de daha iyi motive olursunuz. En iyisi, bu konuda oldukça istekli bir partner bulmak. Böylece kaytarmaya bile kalksanız partneriniz bu fikri aklınızdan çıkarmanızı sağlayacak.



6. OLUMLU DÜŞÜNÜN

Olumlu düşünerek modunuzu iyi yönde etkileyebilirsiniz. Sevdiğiniz bir müzik eşliğinde hareket etmek veya spor yaparak geçirdiğiniz keyifli dakikaları hatırlamak sizi spora devam etmek için kamçılayacak.



7. SINIRLARI BELİRLEMELİSİNİZ

‘Formumu düzeltmek için mutlaka bir şey yapmalıyım’ yerine ‘önümüzdeki 6 hafta boyunca haftada 3 kez fitness derslerine katılacağım’ ya da ‘her gün 7 km yürüyeceğim’ demeniz hedefi tutturmak açısından daha etkili.



8. ÖNEMLİ OLAN KEYİF ALMAK

Koşmak, step- aerobik dersleri veya dakikalarca koşu bandında yürümek… Eğer bu size işkence gibi geliyorsa, spor yapmanın daha keyifli yolları da da var. Böylelikle spor yaptığınızı bile anlamazsınız. Dans etmek, frizbi oynamak, sutopu, bowling, badmington keyif alacağınız sporlardan. Önemli olan en az 20 dakika boyunca hareket etmek… Ayrıca bu sporların bir çoğunu çocuklarınızla paylaşıp, ailece keyifli anlar yaşayabilirsiniz.



9. KENDİ KENDİNİZİ MOTİVE EDİN

Spordan geldiniz, hemen bir duş aldınız. Vücudunuz tatlı bir yorgunluk içinde ama kendinizi güçlü, mutlu ve canlı hissediyorsunuz. Spor salonuna ayaklarınızın geri geri gittiği günler bu anları hatırlayarak, kendinizi motive edin.



10. ÖĞLE ARASINDA SPOR

Öğlenleri arkadaşlarınızla bir araya gelin ve haftada bir (iki de olabilir) saatinizi yoga, tai chi gibi bir egzersize ayırın. Bu hem ‘takım’ ruhunu körükleyecek hem de fit olmanızı sağlayacak. Masa başına döndüğünüzde kendinizi daha iyi hissedeceksiniz. Ailesi ve işi arasında mekik dokuyan bayanlar için ideal.



11. AYNI SAATLERDE SPOR YAPIN

Herkesin ritmi farklı. Bazıları sabah çok erken saatlerde spor salonuna koşabilirken bazıları için akşam spor yapmak uykusuzluğa sebep olabilir! Bu yüzden kendi biyoritminize göre, size uygun spor saatini belirlemeli ve egzersizinizi hep bu saatte yapmalısınız. Böylelikle yaptığınız spordan daha çok verim alacaksınız.



12. ÖNEMLİ OLAN NİCELİK DEĞİL NİTELİK!

Hızlıca 3 set mekik çekeceğinize, yavaş ama ‘farkında olarak’ 2 set daha basit bir egzersizi yapmanız çok daha etkili olacaktır. Zira zoraki yapılan egzersizlerde ‘bir an önce’ bitirme kaygısıyla sporu ‘angarya’ haline getirme riski var! Önemli olan her zaman kalitedir unutmayın.



13. FIRSATLARI DEĞERLENDİRİN

Ofisteki kahve molasında şınav çekebilirsiniz. Bu; göğüs kaslarınızı ve trisepslerinizi geliştirecek. Bunun için masadan bir metre uzakta durun. Gergin kollarla masanın kenarına tutunun. Ayaklarınız bitişik, bacaklarınız gergin olsun. Nefes alın ve gövdenizi öne doğru eğin. Kollarınızı 90 derece oluşturacak şekilde bükün. Nefes verirken eski pozisyonunuza dönün.15 kez tekrarlayın.
14. BAŞKASINI DÜŞÜNÜN

Spor yaparken çok sevdiğiniz veya size iyilik yapmış olan birini düşünün. Çalışmanızı ona ithaf edin. Böyle olumlu düşünmek hem konsantrasyonunuzu hem de tahammül gücünüzü arttırır!



15. MORALİNİZİ BOZMAYIN

Eyvah, tartı takıldı! İstediğiniz kilo değişikliğini elde edemiyorsanız demoralize olmayın. Uzmanlar ilk birkaç adım sonrasında kilo kaybının durmasını normal olarak nitelendiriyor. Böyle bir durumda ya egzersiz programını güçlendirin ya da vücudunuza konsantre olun. Uzun vadede başarılı olabileceğinizi unutmayın.



16. HANGİ FİTNESS TİPİSİNİZ?

Takım sporları mı yoksa bireysel sporlar mı size uygun? Bunu internet üzerinde bulabileceğiniz testlerle de ölçebilirsiniz. Ama en doğrusu kendinize dürüst olmanız ve hangi spor türünün size uygun olduğuna karar vermeniz.



17. EKİPMAN İÇİN CİMRİLİK YAPMAYIN

Spor yaparken ekipmanın kaliteli olması önemli. Özellikle rahat bir ayakkabı ve rüzgar geçirmeyen, kolay hareket etmeyi sağlayan kıyafetlerle spor keyif haline gelir. Bu yüzden cimrilik etmeyin! Gerekirse indirim zamanlarını takip edin.



18. GERÇEKÇİ OLUN

Araştırmalar gösteriyor ki fitness salonlarına üye olanların yüzde 30-50’si birkaç ay sonra havlu atıyor! Bunun en büyük sebebi beklentinin yüksek olması! Kısa zamanda çok büyük sonuçların beklenmesi... Oysa gerçekçi olup ‘olabilecek’ hedefler koymak hem moral düzeltir hem de başarıyı getirir.



19. ISRARCI OLMAYIN...

Bazen egzersize ara vermek için geçerli nedenleriniz olabilir. Örneğin başınız ağrıyorsa koşmak yerine yoga yapabilirsiniz. Ya da egzersiz saatinizi değiştirebilirsiniz.



20.‘BEN BUNA DEĞERİM…’

Haftada 3 kez koşmak, yüzmek ya da bisiklete binmek pek çok olumlu etkiye sahip. Bunu pek çok araştırma doğruluyor. Kaslar harekete geçiyor, nefes düzene giriyor, kalp güçleniyor. Ayrıca daha güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmak da spor yapmak için iyi bir neden. Biraz reklam anonsu gibi olacak ama siz buna gerçekten değersiniz!



21.DEĞİŞİMİ OYUN HALİNE GETİREBİLİRSİNİZ

Haftalarca hep aynı şeyi yapmanız gerektiğini kim söyledi? Kimi zaman koşabilir, canınız sıkıldığında bisiklete binebilir veya yüzmeye gidebilirsiniz. Sıkıntı duyduğunuz durumlarda egzersizin türünü değiştirmek sizi monotonluktan da kurtaracak!



22. KULAKLARINIZI TIKAYIN

Jogging sırasında tanıyın veya tanımayın insanların laf atmalarına maruz kalıyor ve doğal olarak rahatsızlık duyuyorsanız kolayı var. Kulağınıza müzikçalarınızı takın ve etrafın sözlerine aldırış etmeyin!



23. KİŞİSEL EĞİTMEN EDİNEBİLİRSİNİZ

Düzenli spor yaparken ufak tefek hatalar da yapıyor olabilirsiniz. Bunları önlemenin ve egzersizden maksimum fayda sağlamanın yolu kişisel bir spor eğitmeni edinmekten geçiyor. Pek çok spor merkezi, isterseniz bu imkanı sunuyor…
« Son Düzenleme: 16 Eylül 2011, 22:05:26 Gönderen : SagittariuS » Logged
Kadın Temsilcisi
KadıncaForum
*****

Offline

Mesajlar: 27203

View Profile
Re: Spordan Keyif Almanın 23 Yolu
« Posted on: 21 Ocak 2020, 22:55:23 »

 
      uyari
Merhaba Ziyaretçi, Öncelikle Sitemize Hosgeldin. Ben KadıncaForum Botu Olarak Siteden Yararlanabilmeniz İçin, Üye Olmanızı Öneririm. Unutmayınız! Bu Site Sadece, Biz Kadınlara Özeldir.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Spordan Keyif Almanın 23 Yolu oyunlari, Spordan Keyif Almanın 23 Yolu programi, Spordan Keyif Almanın 23 Yolu oyunu indir, Spordan Keyif Almanın 23 Yolu program yükle, Spordan Keyif Almanın 23 Yolu download, Spordan Keyif Almanın 23 Yolu istenmeyen tüyler, Spordan Keyif Almanın 23 Yolu resimleri, Spordan Keyif Almanın 23 Yolu haber, Spordan Keyif Almanın 23 Yolu yükle, Spordan Keyif Almanın 23 Yolu lazer epilasyon, Spordan Keyif Almanın 23 Yolu msn eklentisi, sarki sözleri
hulya_gs
Yönetici.
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 697



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : 10 Mayıs 2010, 15:47:40 »

teşşekürler:)
Logged

Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı....
kezban62
Moderatör
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 11426



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #2 : 01 Ağustos 2010, 02:06:32 »

Teşekkürler.
Logged
Aşk-ı Prenses
Prenses
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 182



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : 02 Ağustos 2010, 20:53:09 »

Teşekkürler paylaşım için
Logged

чαѕεmiη & özĸαη
Karaelmas
Yönetici.
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 2201



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : 21 Ağustos 2011, 16:18:20 »

paylaşım için teşekkürler
Logged

ischiadicx
Yeni Üye
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 3

Avatar Yok


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : 12 Aralık 2012, 08:56:07 »

cok faydalı
Logged
yeassrian
Acemi Üye
**
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 5

Avatar Yok


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : 12 Aralık 2012, 21:23:23 »

tşkkrler
Logged
burcin00
Acemi Üye
**
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 8



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : 14 Aralık 2012, 00:55:20 »

teşekkürler
Logged
papatya
Acemi Üye
**
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 12

Avatar Yok


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : 16 Aralık 2012, 21:05:24 »

teşekkürler
Logged
adrastia
Acemi Üye
**
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 15

Avatar Yok


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : 20 Aralık 2012, 10:49:33 »

tesekkürler!
Logged
Sayfa: [1] 2 3
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Benzer Konular
Konu Başlığı Başlatan Yanıtlar Görüntü Son Mesaj
Hangi Programdan Müzik Dinlemekten Keyif Alıyorsunuz? Yeni
Anketler
hulya_gs 6 3476 Son Mesaj 05 Ocak 2013, 17:50:11
Gönderen : imge34
Çocuklarda Üst Solunum Yolu Hastalıkları Ile Baş Etmenin Yolu Yeni
Çocuk Sağlığı
Milena 0 1632 Son Mesaj 22 Şubat 2011, 17:56:31
Gönderen : Milena
Kaş Almanın Püf Noktaları Yeni
Moda & Güzellik
Milena 0 1285 Son Mesaj 25 Şubat 2011, 10:14:16
Gönderen : Milena
Keyif Yeni
Şiir Köşesi
kezban62 0 815 Son Mesaj 31 Mayıs 2013, 11:28:54
Gönderen : kezban62
Tek Başına Keyif Yeni
Güncel Haberler
-Trinity- 0 572 Son Mesaj 30 Eylül 2015, 10:34:54
Gönderen : -Trinity-