Sayfa: [1]
Gönderen Konu: Topla Egzersiz  (Okunma Sayısı 1870 Defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi Konuyu İncelemekte.
kezban62
Moderatör
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 11426



Üyelik Bilgileri WWW
« : 22 Mart 2011, 17:06:28 »

Saatlerce masa başında aynı pozisyonda çalışmak, bilinçsiz şekilde yapılan spor, bel ve boyunla ilgili bir dizi rahatsızlıklara sebep olabiliyor. Günümüzde, doğru şekilde oturmayı sağlayan ve kasları çalıştıran tedavi topları iyileşmeyi hızlandırıyor. Kas-iskelet sistemi bozuklukları için uzmanlar da, topu üzerinde yapılan egzersizleri öneriyor. Bu toplar, sürekli aynı pozisyonda oturmaya engel oluyor. İdeal duruş sağlanıyor. Bütün kaslar çalışıyor. Vücudun kimi zaman dik kimi zaman kambur durmasını desteklediği için ideal oturuş sağlanıyor.

Sürekli dik oturmak vücudu yoruyor

Toplumda dik oturmanın sağlıklı olduğu inanışı var. Oysa, tıp dünyası bu düşüncenin yanlış olduğu konusunda hemfikir. Çünkü sürekli dik oturmak da vücudu yoruyor ve ağrıya neden oluyor.

İdeal oturuş nasıl olmalı?

Masa başında çalışanlar, masaya çok küçük bir eğim vererek daha dik oturmaya zemin hazırlayabilirler. Bütün gün dik ya da kambur şekilde oturmayın. Biraz eğik biraz dik oturun. Ne kadar çok hareket ederlerse sabit duruştan ve bu nedenle ortaya çıkan ağrılardan kurtulmuş olurlar. Sabit şekilde çalışanlar, ağrının oluşmasına zemin hazırlıyor. Bu kişiler yarım saatte bir hareket etmeliler. Dik durması önerildiğinde kişi, sopa yutmuş gibi oturuyor. Algı eğitimi alan hasta ise omurlarını önce aşağıdan yukarı sonra yukarıdan aşağıya teker teker hareket ettirmeyi öğrenerek aşamalı bir şekilde dik oturuyor. Bunun sonunda dik oturduğu için sırtı ağrımıyor. Üç hafta sonra uzman direktiflerine ihtiyaç duymadan omurlarını istediği gibi hareket ettiriyor.

Egzersiz sonrasında ağrıya dikkat!

Bel fıtığı ve ağrı, duruş bozukluğuna ya da aşırı kullanmaya bağlı yüklemelere vücudun herhangi bir dokusunun verdiği reaksiyondur. Egzersiz programları kişilerin tespit edilen problemlerine yönelik olmalı. Bel fıtığı vakalarına sürekli yatakta egzersiz veriliyor. Günün tamamı yatakta geçmiyor. Egzersiz programları kişinin yaşam biçimine uygun olmalı. Yazılı materyal verip kişinin bunu uygulaması beklenemez. Egzersiz kesinlikle ağrısız olmalı. Ağrı, yanlış bir uygulamanın yapıldığını işaret eder. Amaçı ağrı değildir. Eğer ağrı varsa, egzersiz sırasında kişinin ağrısı artıyor, ağrı 3-4 saat devam ediyorsa bu yapılan işlemin yanlış olduğunu gösterir.
« Son Düzenleme: 16 Eylül 2011, 22:04:29 Gönderen : SagittariuS » Logged

Kadın Temsilcisi
KadıncaForum
*****

Offline

Mesajlar: 27198

View Profile
Re: Topla Egzersiz
« Posted on: 22 Mayıs 2018, 12:56:43 »

 
      uyari
Merhaba Ziyaretçi, Öncelikle Sitemize Hosgeldin. Ben KadıncaForum Botu Olarak Siteden Yararlanabilmeniz İçin, Üye Olmanızı Öneririm. Unutmayınız! Bu Site Sadece, Biz Kadınlara Özeldir.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Topla Egzersiz oyunlari, Topla Egzersiz programi, Topla Egzersiz oyunu indir, Topla Egzersiz program yükle, Topla Egzersiz download, Topla Egzersiz istenmeyen tüyler, Topla Egzersiz resimleri, Topla Egzersiz haber, Topla Egzersiz yükle, Topla Egzersiz lazer epilasyon, Topla Egzersiz msn eklentisi, sarki sözleri
Mavi_Kiyamet
Kraliçe
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 6687



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #1 : 28 Mart 2011, 21:56:58 »

tesekkürler Gülümseme
Logged

Sayfa: [1]
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Benzer Konular
Konu Başlığı Başlatan Yanıtlar Görüntü Son Mesaj
Zayiflama Ve Egzersiz Yeni
Diyet
Mavi_Kiyamet 1 1272 Son Mesaj 09 Mayıs 2010, 21:34:17
Gönderen : kezban62
En Yararsız 5 Egzersiz Yeni
Diyet
Mavi_Kiyamet 1 1221 Son Mesaj 09 Mayıs 2010, 21:38:00
Gönderen : kezban62
Çaktırmadan Egzersiz ;) Yeni
Diyet
Mavi_Kiyamet 1 1377 Son Mesaj 09 Mayıs 2010, 21:17:03
Gönderen : kezban62
Soğuk Ve Egzersiz Yeni
Diyet
Mavi_Kiyamet 1 1417 Son Mesaj 09 Mayıs 2010, 21:27:46
Gönderen : kezban62
Hayatı Sadeleştirmek Için Derle, Topla, Rahatla - Marie Kondo Yeni
Kitaplar Hakkında Bilgi ve Özetler
gök yüzü 0 597 Son Mesaj 27 Şubat 2015, 14:27:27
Gönderen : gök yüzü