Sayfa: [1] 2 3 4
Gönderen Konu: Yürüyüş Deyip Geçmeyin!  (Okunma Sayısı 11761 Defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi Konuyu İncelemekte.
-LoSS AnGeL-
Kraliçe
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 729



Üyelik Bilgileri
« : 08 Mayıs 2010, 09:12:19 »

Yürüyüş Deyip Geçmeyin...

Uzmanlar, yürüyüşün özel bir hüner ve pratik gerektirmediğini, rahat bir ayakkabının dışında hiçbir özel ekipmana ihtiyaç duyulmadığını belirterek, genellikle orta ve ileri yaşlardaki kişilerin tercih ettiği sporun sıcak yaz günlerinde kabusa dönüşmemesi için gerekli önlemlerin alınması gerektiğini kaydediyor.
'Spor amaçlı yürüyüş öncesi mutlaka spor hekimine danışılmalı' diyen uzmanlar, yürüyüş öncesi kan kontrolü yapılmasının, tansiyon ve diyabet durumlarının kontrol altında tutulmasının önemli olduğunu kaydetti.
Sıvı tüketimi alışkanlığının da kazanılması gerektiğini ifade eden uzmanlar,, şu tavsiyelerde bulunuyor:

'Herkesin kolaylıkla yapabilmesi nedeniyle genellikle orta yaş ve üzeri kişilerce tercih edilen egzersiz yöntemi, ciddi bir genel sağlık kontrolünün ardından uygulanmalı. Kişinin geçmişine, ailesinde kalp, solunum, dolaşım, tansiyonla ilgili problemi olup olmadığına da bakmak, spor eğiticisi tarafından kişiye özel hazırlanan programla çalışmak gerekir. Her yaş grubuna göre süre ve şiddetin ayarlanması, yürüyüş güzergahlarının iyi belirlenmesi önemlidir. Egzoz dumanı altında, kentin göbeğinde sportif amaçlı yürüyüş olmaz. Kent orman tarzı, ağaçlık ve yükseltisi olan mekanlar yürüyüş için tercih edilmelidir.'
Yapılan bir araştırmaya göre düz yolda saatte 6 mil hızla gerçekleştirilen yürüyüşün 5 mil hızla bisiklete binmeye eşdeğer olduğunu dile getiren uzmanlar, yürüyüşün önemli miktarda enerji harcatma yöntemi olduğunu kaydetti.

Araştırmada, yüzde 10 eğimli bir yolda 45 dakikalık yürüyüşün 65 kilogramlık bir kişiye 500 kalorinin üzerinde kalori yaktıracağının yer aldığını bildiren uzmanlar,, şöyle devam etti:
'Düz bir alanda saatte 6 kilometre hızla 45 dakikalık bir yürüyüş yaklaşık 250 kalori yaktırır. Yürüyüş ile ilgili yapılan çalışmada 40-56 yaşları arasındaki kişilerin 20 haftalık çalışma sonunda dayanıklılıklarının yüzde 28 oranında arttığı saptanmıştır. Ayrıca, bu kişilerdeki tüm uyku düzensizlikleri de kaybolMuştur. Yürüyüşün uyumada insanlara hentbol, squash, basketbol, jimnastik, tenis, kayak, softball, golf ve bowling de dahil olduğu pek çok spor çeşidinden daha fazla yardımcı olduğu tespit edilmiştir. Yürüyüşten daha iyi uyku sağlayan spor dalları olarak jogging, yüzme, bisiklet, paten ve cross-country kayağı belirlenmiştir. Yaşam boyu bir egzersiz olan yürüyüş, kişilere uzun süreli sağlık sağlamaktadır.
« Son Düzenleme: 16 Eylül 2011, 21:40:38 Gönderen : SagittariuS » Logged
Kadın Temsilcisi
KadıncaForum
*****

Offline

Mesajlar: 27202

View Profile
Re: Yürüyüş Deyip Geçmeyin!
« Posted on: 12 Aralık 2019, 10:38:36 »

 
      uyari
Merhaba Ziyaretçi, Öncelikle Sitemize Hosgeldin. Ben KadıncaForum Botu Olarak Siteden Yararlanabilmeniz İçin, Üye Olmanızı Öneririm. Unutmayınız! Bu Site Sadece, Biz Kadınlara Özeldir.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Yürüyüş Deyip Geçmeyin! oyunlari, Yürüyüş Deyip Geçmeyin! programi, Yürüyüş Deyip Geçmeyin! oyunu indir, Yürüyüş Deyip Geçmeyin! program yükle, Yürüyüş Deyip Geçmeyin! download, Yürüyüş Deyip Geçmeyin! istenmeyen tüyler, Yürüyüş Deyip Geçmeyin! resimleri, Yürüyüş Deyip Geçmeyin! haber, Yürüyüş Deyip Geçmeyin! yükle, Yürüyüş Deyip Geçmeyin! lazer epilasyon, Yürüyüş Deyip Geçmeyin! msn eklentisi, sarki sözleri
kezban62
Moderatör
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 11426



Üyelik Bilgileri WWW
« Yanıtla #1 : 19 Ağustos 2010, 18:49:31 »

Teşekkürler.
Logged
Karaelmas
Yönetici.
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 2201



Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #2 : 14 Temmuz 2013, 02:28:44 »

Teşekkürler.
Logged

Ligerr
Yeni Üye
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 3

Avatar Yok


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : 20 Temmuz 2013, 23:54:51 »

teşekkürler.
Logged
caylak008
Yeni Üye
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 4

Avatar Yok


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #4 : 23 Temmuz 2013, 11:08:00 »

teşekürler
Logged
madhatter
Acemi Üye
**
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 7

Avatar Yok


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #5 : 24 Temmuz 2013, 16:52:38 »

Teşekkürler
Logged
sonthe
Yeni Üye
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 4

Avatar Yok


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #6 : 24 Temmuz 2013, 22:39:58 »

teşekkürlerrr
Logged
melek
Acemi Üye
**
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 10

Avatar Yok


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #7 : 20 Ağustos 2013, 08:52:49 »

her gün yürüdüğüm için faydalarının biliyorum
Logged
yasemin hilal
Yeni Üye
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 3

Avatar Yok


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #8 : 20 Ağustos 2013, 13:34:46 »

tesekkurler Gülümseme
Logged
se-se
Yeni Üye
*
Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 4

Avatar Yok


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #9 : 20 Ağustos 2013, 16:32:17 »

teşekkürler
Logged
Sayfa: [1] 2 3 4
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Benzer Konular
Konu Başlığı Başlatan Yanıtlar Görüntü Son Mesaj
Kaş Deyip Geçmeyin.. Yeni
Kadınca
Mavi_Kiyamet 1 1791 Son Mesaj 24 Temmuz 2013, 16:53:00
Gönderen : madhatter
Gaz Sancısı Deyip Geçmeyin Yeni
Genel Sağlık
imge34 0 1270 Son Mesaj 02 Şubat 2013, 16:13:42
Gönderen : imge34
Nohut Deyip Geçmeyin! Yeni
Şifalı Bitkiler & Alternatif Tıp
imge34 0 1270 Son Mesaj 13 Şubat 2013, 17:49:16
Gönderen : imge34
Alt Tarafı 25 Kuruş Deyip Geçmeyin Yeni
Serbest Kürsü
Mavi_Kiyamet 0 1165 Son Mesaj 15 Eylül 2013, 19:33:26
Gönderen : Mavi_Kiyamet
Gözlük Için Aksesuar Deyip Geçmeyin Yeni
Genel Sağlık
imge34 0 998 Son Mesaj 16 Ekim 2014, 16:45:32
Gönderen : imge34