Sayfa: [1]   Aşşağı İn :)
Gönderen Konu: Çalışanları Mutsuz Eden Sebepler  (Okunma Sayısı 1314 Defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi Konuyu İncelemekte.
Mavi_Kiyamet
Kraliçe
*


Cinsiyet: Bayan
Mesaj Sayısı: 6687



Üyelik Bilgileri
« : 11 Haziran 2013, 19:59:07 »

Şikago merkezli HR Solutions firması, yaptığı anketlerle iş yerlerinde rastlanan genel şikayetlere büyüteç tutmuş.

Birçok sektörü kapsayan 2100 firmadan 2,2 milyon katılımcının cevapladığı anketlerin sonucunu Humanresourcesabout.com derlemiş. Sonuçlar Türkiye’deki tablodan farklı değil. İşte çalışanlardan gelen 10 popüler şikâyet:

1-Ücretler: İlk sıra hiç değişmiyor. Ücretler ve çalışan istekleri arasında sıkı bir bağ var. Çalışanların mutsuzluğu denince de para altın bir anahtar konumunda. En çok gelen şikâyet “maaşların yetersizliği”. Maaşların bir işletme gideri olduğu düşünülürse artış yapmanın elbette bir sınırı var. Ama çalışanların maaş zammı istemek konusunda kendilerini rahat hissedecekleri ve bu konuda sağlıklı geri bildirim alabilecekleri bir kültür yaratmak bu başlıktaki şikâyetleri azaltabilir.

2-Eski-yeni çalışan dengesi: Bir diğer yaygın şikâyet yeni işe başlayanların ücretlendirme açısından daha şanslı olduğunu düşünen eski çalışanlardan geliyor. Enflasyon oranında yıllık zamların uygulandığı iş yerleri için de genelde doğru bir öngörü. Yeni başlayanlar kıdemlilere göre daha iyi bir maaşla işe başlayabiliyor. Bu noktada deneyim ve bağlılığa da değer veren bir ücret politikası uygulanması önerilebilir. Yoksa çalışan sirkülasyonu hızlanabilir, işyeri kültürünüz ciddi zarar görebilir.

3-Yan faydalar: Şikâyetlerin yoğunlaştığı bir başka başlık...  İK analizleri bu konunun en basit destekleme sübvansiyonu olduğunu defalarca ortaya çıkarsa da, işverenlerin ciddi bir kesimi bu başlığa gözlerini kapatmaya devam ediyor. Özel sağlık sigortaları, emeklilik fırsatları, alışveriş çekleri… Çalışanlar yeterince yan faydaya sahip olmadıklarını düşünüyor.

4-Aşırı denetim: Yönetim ve idare işletmelerin omurgasını oluşturur fakat yöneticiye boğulmuş bir işyeri, çalışanların kendilerini ifade edecekleri alanlarının kalmadığı bir monotonluğa da dönüşebilir. Yöneticileri tarafından kısıtlanmak da önemli bir mutsuzluk kaynağı. Yöneticilerin çalışanlar üzerindeki denetimi belirlenmiş sınırlarla tanımlanmalı ki çalışanlar daha yaratıcı ve üretken olabilsin.

5-Ödül sistemi: Daha çok çalışanın, yeteneklerini iyi kullananın, yaratıcı işler ortaya koyanın, kısaca işyeri için en yüksek faydayı gösterenin daha çok ödüllendirilmemesi şikâyet başlığı. Herkesin aynı maaşı aldığı bir işyeri, daha fazlası için çabalamayan ortalama çalışanlar üretmekten kurtulamaz. Yaratıcılığın ve verimin işyeri kültürünüzde yer tutmasını istiyorsanız çalışanlarınızı adil bir sistemle ödüllendirin.

6-İnsan kaynakları bölümü: Çalışanlar İK’yı yeterince ilgili ve yardımcı bulmuyor. Hatta İK bölümleri, patronun kolluk kuvveti olarak algılanıyor. Oysa iyi işleyen bir İK süreci işveren-işçi arasında sağlıklı bir iletişim demek. İK’ya gereken önemi vermek, sorunların en uygun yollarla çözülmesini sağlayacağından bu madde özellikle önemli.

7-Yaklaşımda eşitlik: Çalışanlar bütün arkadaşlarına eşit muamele edilmediğini düşünüyor. Yakınlık, tanışıklık, kültür gibi sebeplerle özel ve imtiyazlı çalışanlar olduğu düşünülürse, işyerinde birlik ve huzurun kurulabilmesi zorlaşıyor. Kurallar ve politikalarla firmanın genel işleyişini düzenlemek ve uygulanmasını garanti altına almak sorunu çözebilir.

8-İletişim ve erişilebilirlik: Çalışanlar yöneticilerinin ilgisizliklerinden ve iletişimsizliklerinden şikâyetçi. Yüz yüze iletişim, güvenilir ve motive edici bulunurken, yöneticilerin elektronik posta yolunu tercih etmesi sorun oluyor. Çalışanlar ihtiyaç duyduklarında kapılarını çalabilecekleri ve sıkıştıklarında destek verecek yöneticiler istiyor. Yöneticilerin asıl sorumluluğunun, personelin başarısını desteklemek olduğu göz önüne alındığında çok da yerinde bir şikâyet.

9-Fazla iş yükü: Özellikle işyeri küçülmesi, ekonomik darboğaz ve hızlı artan arz durumlarında “işler yetişmiyor”, “vakit yetmiyor”, “mesailer çok uzuyor” şikâyetleri çoğalıyor. Yeterli eleman çalıştırmamaktan kaynaklı bu şikâyet, yapılan işlerin kalitesinin de düşmesinin sebebi...

10-İşyeri düzeni: Çalışanlar temiz, düzenli, teknik donanımı yeterli ortamlarda çalışmak istiyor. Altyapısı oturmamış işyerleri, çalışamayan personelin mutsuz olmasına sebep oluyor.
Logged
Kadın Temsilcisi
KadıncaForum
*****

Offline

Mesajlar: 27222

View Profile
Re: Çalışanları Mutsuz Eden Sebepler
« Posted on: 27 Nisan 2024, 16:58:57 »

 
      uyari
Merhaba Ziyaretçi, Öncelikle Sitemize Hosgeldin. Ben KadıncaForum Botu Olarak Siteden Yararlanabilmeniz İçin, Üye Olmanızı Öneririm. Unutmayınız! Bu Site Sadece, Biz Kadınlara Özeldir.

giris  kayit
Anahtar Kelimeler: Çalışanları Mutsuz Eden Sebepler oyunlari, Çalışanları Mutsuz Eden Sebepler programi, Çalışanları Mutsuz Eden Sebepler oyunu indir, Çalışanları Mutsuz Eden Sebepler program yükle, Çalışanları Mutsuz Eden Sebepler download, Çalışanları Mutsuz Eden Sebepler istenmeyen tüyler, Çalışanları Mutsuz Eden Sebepler resimleri, Çalışanları Mutsuz Eden Sebepler haber, Çalışanları Mutsuz Eden Sebepler yükle, Çalışanları Mutsuz Eden Sebepler lazer epilasyon, Çalışanları Mutsuz Eden Sebepler msn eklentisi, sarki sözleri
Sayfa: [1]   Yukarı Çık :)
 
Gitmek istediğiniz yer:  


Benzer Konular
Konu Başlığı Başlatan Yanıtlar Görüntü Son Mesaj
Peridontal Hastalığa Yakalanma Riskini Arttıran Sebepler Yeni
Ağız ve Diş Sağlığı
kezban62 0 1648 Son Mesaj 09 Mayıs 2010, 14:14:32
Gönderen : kezban62
Çocuk Gelişimi Ile Ilgili Sebepler Yeni
Çocuk Gelişimi
kezban62 0 2566 Son Mesaj 16 Mayıs 2010, 16:01:23
Gönderen : kezban62
Onu Geri Aramamanız Için Geçerli Sebepler Yeni
Kadınca
Mavi_Kiyamet 0 1750 Son Mesaj 04 Aralık 2011, 17:36:14
Gönderen : Mavi_Kiyamet
Küçük Şeyleri Önemsemek Için Büyük Sebepler Yeni
Serbest Kürsü
Mavi_Kiyamet 0 1708 Son Mesaj 19 Aralık 2012, 23:18:23
Gönderen : Mavi_Kiyamet
Van'da Banka Çalışanları Rehin Alındı Yeni
Güncel Haberler
-minel- 0 1249 Son Mesaj 25 Mart 2015, 09:37:05
Gönderen : -minel-